علائم مولتیپل اسکلروزیس سالها قبل از علائم در خون ظاهر می شود


دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو در کشفی که می تواند درمان بیماران ام اس را تسریع بخشد، پیش ماده ای را در خون برخی از افرادی که بعداً به این بیماری مبتلا می شوند، یافته اند.

در حدود 1 مورد از هر 10 مورد ام اس، بدن سال ها قبل از ظاهر شدن علائم شروع به تولید مجموعه ای متمایز از آنتی بادی ها علیه پروتئین های خود می کند. به نظر می رسد این اتوآنتی بادی ها هم به سلول های انسانی و هم به پاتوژن های رایج متصل می شوند و احتمالاً حملات ایمنی به مغز و نخاع را که مشخصه ام اس هستند توضیح می دهند.



🌟 فضا را به سبک کاوش کنید! با الهام از کارل ساگان افسانه ای، تی شرت علم ما یک روش تفکر است برای رویاپردازان و دوستداران علم ضروری است. پنبه درجه یک، طراحی زیبا و ادای احترام به کنجکاوی. شگفتی کائنات را بیاور. ✨

ام اس می تواند منجر به از دست دادن ویرانگر کنترل حرکتی شود، اگرچه درمان های جدید می توانند پیشرفت بیماری را کاهش دهند و به عنوان مثال، توانایی راه رفتن بیمار را حفظ کنند. دانشمندان امیدوارند که اتوآنتی بادی هایی که کشف کرده اند روزی با یک آزمایش خون ساده شناسایی شوند و به بیماران این امکان را بدهد که درمان را آغاز کنند.

مایکل ویلسون، متخصص مغز و اعصاب UCSF، نویسنده ارشد این گزارش، گفت: «در چند دهه گذشته، حرکتی در این زمینه برای درمان زودتر و تهاجمی‌تر ام‌اس با درمان‌های جدیدتر و قوی‌تر صورت گرفته است. یک نتیجه تشخیصی مانند این، چنین مداخله زودهنگامی را محتمل‌تر می‌کند و بیماران را برای زندگی بهتر امیدوار می‌کند.»


در خبرنامه روزانه دوز مشترک شوید و بهترین اخبار علمی را از سراسر وب دریافت کنید که هر روز صبح مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود؟ به آسانی صبح یکشنبه است.

با کلیک بر روی ارسال، موافقت می کنید که آدرس ایمیل خود را با مالک سایت و Mailchimp برای دریافت ایمیل های بازاریابی، به روز رسانی و سایر ایمیل های مالک سایت به اشتراک بگذارید. از پیوند لغو اشتراک در این ایمیل ها برای انصراف در هر زمان استفاده کنید.

در حال پردازش…

موفق باشید! شما در لیست هستید.

اوه! خطایی روی داد و نتوانستیم اشتراک شما را پردازش کنیم. لطفا صفحه را مجددا بارگذاری کنید و دوباره تلاش کنید.


ارتباط عفونت با بیماری خودایمنی
تصور می‌شود که بیماری‌های خودایمنی مانند MS تا حدی ناشی از پاسخ‌های ایمنی نادر به عفونت‌های رایج است.
در سال 2014، ویلسون با دکتر جو دریسی، رئیس Chan Zuckerberg Biohub SF و نویسنده ارشد مقاله همکاری کرد تا ابزارهای بهتری برای کشف مقصران بیماری خودایمنی ایجاد کند. آن‌ها از تکنیکی استفاده کردند که در آن ویروس‌ها برای نمایش تکه‌های پروتئین به‌عنوان پرچم‌ها بر روی سطح خود، به نام توالی‌یابی رسوب ایمنی نمایش فاژ (PhIP-Seq) مهندسی می‌شوند و بیشتر آن را برای غربالگری خون انسان از نظر آنتی‌بادی‌های خودکار بهینه‌سازی کردند.
PhIP-Seq اتوآنتی بادی ها را علیه بیش از 10000 پروتئین انسانی تشخیص می دهد که برای مطالعه تقریباً هر بیماری خودایمنی کافی است. در سال 2019، آنها با موفقیت از آن برای شناسایی استفاده کردند یک بیماری خودایمنی نادر که به نظر می رسد از سرطان بیضه ناشی می شود.
ام اس بیش از 900000 نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد. علائم اولیه آن، مانند سرگیجه، گرفتگی عضلات و خستگی، می‌تواند شبیه سایر شرایط باشد و تشخیص آن نیازمند تجزیه و تحلیل دقیق اسکن MRI از مغز است.
دانشمندان معتقدند سیستم نمایش فاژ می تواند اتوآنتی بادی های پشت حملات ایمنی ام اس را آشکار کند و فرصت های جدیدی برای درک و درمان بیماری ایجاد کند.
این پروژه توسط نویسندگان اول، کالین زامچنیک، دکترا، محقق فوق دکترا در آزمایشگاه های DeRisi و Wilson رهبری شد. و Gavin Sova، MD، MS، دانشجوی سابق پزشکی UCSF و اکنون رزیدنت داخلی در دانشگاه نورث وسترن.
آنها با میچ والین، MD، MPH، از دانشگاه مریلند و نویسنده ارشد مقاله همکاری کردند تا به دنبال آنتی بادی های خودکار در خون افراد مبتلا به ام اس باشند. این نمونه‌ها از مخزن سرم وزارت دفاع ایالات متحده گرفته شده است، که خون گرفته شده از نیروهای مسلح را هنگام درخواست پیوستن به ارتش ذخیره می‌کند.
این گروه خون 250 بیمار ام اس را که پس از تشخیص آنها جمع آوری شده بود، به علاوه نمونه هایی را که پنج سال یا بیشتر قبل از پیوستن به ارتش گرفته بودند، تجزیه و تحلیل کردند. محققان همچنین نمونه خون 250 جانباز سالم را بررسی کردند.
بین تعداد زیاد افراد و زمان‌بندی قبل و بعد از نمونه‌ها، “گروه فوق‌العاده‌ای از افراد بود که باید به آنها نگاه کرد تا ببینند چگونه این نوع خودایمنی در طول شروع بالینی این بیماری ایجاد می‌شود.” گفت.
امضای متوالی ام اس
دانشمندان بر این باورند که با استفاده از یک هزارم میلی‌لیتر خون از هر نقطه زمانی، هنگامی که اولین علائم ام اس ظاهر می‌شود، شاهد افزایشی در اتوآنتی‌بادی‌ها خواهند بود.
در عوض، آنها دریافتند که 10 درصد از بیماران ام اس سال ها قبل از تشخیص، مقدار قابل توجهی از آنتی بادی های اتوآنتی بادی داشتند.
ده ها یا بیشتر اتوآنتی بادی ها به یک الگوی شیمیایی شبیه به آنچه در ویروس های رایج یافت می شود، از جمله ویروس اپشتین بار (EBV)، که بیش از 85 درصد از افراد را مبتلا می کند، می چسبند، اما در مطالعات قبلی به عنوان یکی از دلایل ابتلا به این بیماری شناخته شده است. CA.
سال ها قبل از تشخیص، این زیرمجموعه از بیماران ام اس علائم دیگری از جنگ ایمنی در مغز داشتند. احمد عبدالحاک، یکی از نویسندگان مقاله و یک محقق فوق دکترا در آزمایشگاه UCSF در Ari Green، MD، دریافت که بیماران دارای این اتوآنتی بادی ها سطوح نور نوروفیلامنت (Nfl) پروتئینی را دارند که با شکستن نورون ها آزاد می شود. پایین.
شاید، محققان حدس می‌زنند که سیستم ایمنی پروتئین‌های انسان دوستانه را با دشمن ویروسی اشتباه می‌گیرد که منجر به یک عمر ابتلا به ام اس می‌شود.
دریسی گفت: «وقتی افراد سالم را با استفاده از فناوری خود تجزیه و تحلیل می‌کنیم، همه افراد با اثر انگشت خود از تجربه ایمنی‌شناسی مانند دانه‌های برف منحصربه‌فرد به نظر می‌رسند. تنها زمانی که امضای ایمونولوژیک یک فرد شبیه فرد دیگری به نظر می‌رسد و دیگر شبیه دانه‌های برف نمی‌شود، ما شروع به شک می‌کنیم که چیزی اشتباه است، و این چیزی است که در این بیماران ام‌اس پیدا کردیم.
آزمایشی برای ردیابی سریع بیماران به سمت درمان های مناسب
این تیم برای تایید یافته های خود، نمونه های خون بیماران UCSF را تجزیه و تحلیل کردند مطالعه ORIGINS. همه این بیماران علائم عصبی داشتند و بسیاری، اما نه همه، مبتلا به ام اس بودند.
بار دیگر، 10 درصد از بیماران در مطالعه ORIGINS که مبتلا به ام اس تشخیص داده شده بودند، الگوی اتوآنتی بادی مشابهی داشتند. این مدل 100% تشخیص MS را پیش بینی می کرد. در هر دو گروه DOD و گروه ORIGINS، هر بیمار با این الگوی اتوآنتی بادی مبتلا به ام اس بود.
ویلسون گفت: “تشخیص برای ام اس همیشه آسان نیست، زیرا ما نشانگرهای زیستی خاص بیماری را نداشته ایم.” “ما هیجان زده هستیم که چیزی را داشته باشیم که بتواند زودتر اطمینان تشخیصی بیشتری بدهد تا در مورد شروع درمان برای هر بیمار بحث خاصی داشته باشیم.”
سوالات زیادی در مورد ام اس باقی می ماند، از این که چه چیزی باعث پاسخ ایمنی در برخی از بیماران ام اس می شود تا اینکه چگونه بیماری در 90 درصد دیگر بیماران ایجاد می شود. اما محققان بر این باورند که اکنون نشانه ای قطعی از ابتلا به ام اس دارند.
دکتر استیون هاوزر، مدیر مؤسسه علوم اعصاب UCSF Weill و نویسنده ارشد مقاله، می گوید: «تصور کنید اگر بتوانیم ام اس را قبل از رسیدن برخی از بیماران به کلینیک تشخیص دهیم. شانس ما را برای حرکت از سرکوب به درمان افزایش می دهد.

تصویر: ناسا


اگر محتوایی را که ایجاد می‌کنیم دوست دارید و می‌خواهید از ما حمایت کنید، لطفاً یک حامی حامی شوید! با پیوستن به انجمن ما، به مزایای انحصاری مانند دسترسی زودهنگام به آخرین محتوای ما، به‌روزرسانی‌های پشت صحنه، و امکان ارسال سؤالات و پیشنهاد موضوعاتی برای پوشش ما دسترسی خواهید داشت. حمایت شما به ما این امکان را می دهد که به تولید محتوای با کیفیت بالا ادامه دهیم و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنیم.

امروز در Patreon به ما بپیوندید و بیایید با هم کار کنیم تا محتوای شگفت انگیزتری ایجاد کنیم! https://www.patreon.com/ScientificInquirer


مطالعه چگونگی پیشرفت نوجوانان در فضای آنلاین را بررسی می‌کند: فاکتورهایی که موفقیت دیجیتال را شکل می‌دهند.

مطالعه جدیدی که توسط سوفی جانیک بولز، دانشیار دانشکده چاپمن دانشگاه چاپمن انجام شده است.

درمان رژیم غذایی موثرتر از دارو برای IBS است

درمان رژیم غذایی موثرتر از دارو برای سندرم روده تحریک پذیر (IBS) است. …




Source link

پیمایش به بالا