مطالعه انجام شده توسط دانشگاه یورک نشان می دهد که تقویت ایمنی در برابر COVID-19 بسیار بیشتر از سری اولیه دوام می آورد.


به فکر دریافت یک تقویت کننده در بهار امسال هستید؟ یک مطالعه جدید از مرکز مدل‌سازی بیماری‌های دانشگاه یورک در دانشکده علوم، نشان می‌دهد که ایمنی پس از تقویت‌کننده COVID-19 بسیار بیشتر از سری اولیه به تنهایی دوام می‌آورد. این یافته‌ها در میان دیگر افشاگری‌های گاهی «غیر شهودی» در مورد چگونگی تأثیر عواملی مانند سن، جنسیت و بیماری‌های همراه بر پاسخ ایمنی هستند.

نویسندگان مطالعه چاپین کوروسک و دیوید دیک، محققین دکترای یورک پست، پروفسور ایین مایلز ریاضیات کاربردی و پروفسور جیمز واتموگ از دانشگاه نیوبرانزویک از داده‌های بهداشتی ارائه‌شده به پروژه گروه ویژه ایمنی کووید در مورد بیش از ۱۵۰ نفر که واکسن‌های Pfizer-BioNTech یا Moderna علیه کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند، استفاده کرد تا ببیند ایمنی در طول زمان چگونه حفظ می‌شود.



🌟 فضا را به سبک کاوش کنید! با الهام از کارل ساگان افسانه ای، تی شرت علم ما یک روش تفکر است برای رویاپردازان و دوستداران علم ضروری است. پنبه درجه یک، طراحی زیبا و ادای احترام به کنجکاوی. شگفتی کائنات را بیاور. ✨

“رویکرد ما به عنوان ریاضیدان این است که مدل های ریاضی سیستم ایمنی را ایجاد کنیم و سپس این مدل ها را با داده های مراقبت های بهداشتی کالیبره کنیم تا درک خود را از سیستم ایمنی بدن انسان بهبود دهیم. Korosec، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: واقعاً جالب بود که ببینیم دوز تقویت‌کننده SARS-CoV-2 در مقایسه با سری اولیه دو دوز افزایش زیادی در ظرفیت حفاظتی طول عمر دارد.

منتشر شده امروز در گزارش های علمیاین مطالعه از داده‌های واکسن کانادایی جمع‌آوری‌شده از افرادی که در مراقبت‌های طولانی‌مدت زندگی می‌کنند و همچنین کارکنان بهداشتی خط مقدم که در مراقبت‌های طولانی‌مدت و بیمارستان‌ها کار می‌کنند، استفاده کرد.


برای خبرنامه روزانه دوز ثبت نام کنید و بهترین اخبار علمی را از سراسر وب دریافت کنید که هر روز صبح مستقیماً به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود؟ به آسانی صبح یکشنبه است.

با کلیک بر روی ارسال، موافقت می کنید که آدرس ایمیل خود را با مالک سایت و Mailchimp برای دریافت ایمیل های بازاریابی، به روز رسانی و سایر ایمیل های مالک سایت به اشتراک بگذارید. از پیوند لغو اشتراک در این ایمیل ها برای انصراف در هر زمان استفاده کنید.

در حال پردازش…

موفق باشید! شما در لیست هستید.

اوه! خطایی روی داد و نتوانستیم اشتراک شما را پردازش کنیم. لطفا صفحه را مجددا بارگذاری کنید و دوباره تلاش کنید.


به گفته کوروسک، با نگاهی به کل گروه، متوسط ​​نیمه عمر پاسخ ایمنی آنتی بادی 63 روز برای سری اولیه و به 115 روز برای افرادی که به دریافت تقویت کننده های خود ادامه دادند، افزایش یافت که از نظر آماری یک یافته قابل توجه است.

کوروسک می‌گوید، به خوبی ثابت شده است که سن می‌تواند بر میزان مهارت بدن در ایجاد پاسخ ایمنی پس از واکسن‌ها تأثیر بگذارد، تا جایی که سن بالا به عنوان یک بیماری همراه در نظر گرفته می‌شود.

سن تقویمی زمان شما از بدو تولد است. اما شما همچنین دارای سن ایمنی هستید که به سن تقویمی شما مربوط می شود و به این بستگی دارد که چگونه بدن شما توانایی خود را برای مبارزه با عوامل بیماری زا مهاجم و تولید آنتی بادی در طول زمان از دست می دهد. چیزی که پیچیده است این است که با افزایش سن، از نظر زمانی، احتمال ابتلا به بیماری‌هایی که می‌توانند بر سیستم ایمنی بدن به روش‌های غیر شهودی تأثیر بگذارند، بیشتر می‌شود.

با نگاهی به این جنبه، محققان دریافتند که افراد مسن‌تر پاسخ ایمنی کمتری داشتند، اما پس از کنترل سایر بیماری‌های همراه مانند فشار خون بالا، بیماری ریوی و سرطان، سن دیگر تأثیر قابل‌توجهی بر پاسخ ایمنی نداشت. . .

یافته‌های جالب دیگر شامل پاسخ ایمنی کوچک اما از نظر آماری معنی‌دار در مردان در مقابل زنان و افراد مبتلا به آسم بود که پاسخ ایمنی طولانی‌تری داشتند – در واقع، طولانی‌تر از کسانی که ایمنی ترکیبی از واکسن‌ها و افراد آلوده به کووید-19 داشتند.

دیک می‌گوید: «ما دریافتیم که برخی از نتایج شگفت‌انگیز بوده و ارزش مطالعه بیشتر را دارند، اما البته ما از مفید بودن هر بیماری همراه خاص حمایت نمی‌کنیم. ما هیچ اطلاعاتی از این مطالعه در مورد چگونگی تأثیر آسم، به عنوان مثال، بر شدت بیماری ناشی از COVID-19 نداریم.»

فراتر از یافته‌های دقیق، محققان همچنین می‌گویند این مطالعه به اهمیت تحقیقات بین رشته‌ای اشاره می‌کند و از احتمال همکاری با برنامه‌هایی برای افتتاح یک دانشکده پزشکی در یورک در سال 2028 هیجان‌زده هستند.

اگرچه همه ما از دپارتمان‌های ریاضی و آمار هستیم، اما داده‌ها از پزشکانی می‌آیند که دانشکده پزشکی را گذرانده‌اند و اکنون اساتیدی هستند که در حال تحصیل در ایمونولوژی هستند، و فکر می‌کنم این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه افراد با مجموعه‌های مهارتی مختلف می‌توانند دور هم جمع شوند و کارهای بسیار جالبی انجام دهند. کوروستس می گوید علم.

مویلز می‌افزاید: «ما یک برنامه واقعاً برتر ریاضی کاربردی در یورک داریم و اکنون دانشگاه یک دانشکده پزشکی را اعلام کرده است. تصور کنید این پزشکان در یورک بودند و ما به داده های طبقه همکف دسترسی داشتیم. این امر زمان بندی تحقیقات را سال ها کاهش می دهد و پتانسیل زیادی برای تحقیقات بین رشته ای آینده در دانشگاه دارد.

تصویر: ناسا


اگر محتوایی را که ایجاد می‌کنیم دوست دارید و می‌خواهید از ما حمایت کنید، لطفاً یک حامی حامی شوید! با پیوستن به انجمن ما، به مزایای انحصاری مانند دسترسی زودهنگام به آخرین محتوای ما، به‌روزرسانی‌های پشت صحنه، و امکان ارسال سؤالات و پیشنهاد موضوعاتی برای پوشش ما دسترسی خواهید داشت. حمایت شما به ما امکان می دهد به تولید محتوای باکیفیت ادامه دهیم و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنیم.

امروز در Patreon به ما بپیوندید و بیایید با هم کار کنیم تا محتوای شگفت انگیزتری ایجاد کنیم! https://www.patreon.com/ScientificInquirer


درمان رژیم غذایی موثرتر از دارو برای IBS است

درمان رژیم غذایی موثرتر از دارو برای سندرم روده تحریک پذیر (IBS) است. …

گونه های مهاجم از تغییرات آتی در اکوسیستم صحبت می کنند

پیش‌بینی تغییرات در اکوسیستم‌ها اغلب در بهترین حالت یک حدس آموزشی است، اما…




Source link

پیمایش به بالا