به گفته محققان، “بیبی سیارک” فقط یک کودک نوپا در سال های فضایی است


یک تیم تحقیقاتی به رهبری دانشگاه کرنل با استفاده از محاسبات آماری جدید تخمین می زند سیارکی که در نوامبر گذشته کشف شد در واقع فرزند منظومه شمسی است – فقط 2 تا 3 میلیون سال سن دارد.

این تیم تنها بر اساس دینامیک یا نحوه حرکت این جفت در فضا، سن Selam را استنباط کردند، یک “مهتاب” که به دور سیارک کوچک دینکینش در کمربند اصلی سیارک بین مریخ و مشتری می چرخد. محاسبات آنها با ناسا مطابقت دارد ماموریت لوسی بر اساس تجزیه و تحلیل دهانه های سطحی، روش سنتی تر تاریخ گذاری سیارک ها.



🌟 فضا را به سبک کاوش کنید! با الهام از کارل سیگان افسانه ای، تی شرت علم ما یک روش تفکر است برای رویاپردازان و دوستداران علم ضروری است. پنبه درجه یک، طراحی زیبا و ادای احترام به کنجکاوی. شگفتی کائنات را بیاور. ✨

روش جدید این کار را تکمیل می کند و مزایایی دارد: برای گرفتن تصاویر نزدیک به فضاپیمای گران قیمت نیاز ندارد. ممکن است در مواردی که سطوح سیارکی دستخوش تغییرات اخیر شده اند، دقیق تر باشد. به گفته محققان، و می‌تواند برای اجرام ثانویه در ده‌ها سیستم دوتایی شناخته‌شده دیگر که 15 درصد از سیارک‌های نزدیک به زمین را تشکیل می‌دهند، اعمال شود.

“پیدا کردن سن سیارک ها برای درک آنها مهم است، و این یکی در مقایسه با سن منظومه شمسی بسیار جوان است، به این معنی که تا حدودی اخیرا شکل گرفته است.” کولبی مریل، دانشجوی دکتری مهندسی هوافضا. “به دست آوردن سن این یک بدن می تواند به ما در درک کل جمعیت کمک کند.”


برای خبرنامه روزانه دوز ثبت نام کنید و بهترین اخبار علمی را از سراسر وب هر روز صبح مستقیماً به صندوق ورودی خود تحویل بگیرید؟ به آسانی صبح یکشنبه است.

با کلیک بر روی ارسال، موافقت می‌کنید که آدرس ایمیل خود را با مالک سایت و Mailchimp برای دریافت ایمیل‌های بازاریابی، اخبار و سایر ایمیل‌های مالک سایت به اشتراک بگذارید. از پیوند لغو اشتراک در این ایمیل‌ها برای انصراف در هر زمان استفاده کنید.

در حال پردازش…

موفق باشید! شما در لیست هستید.

اوه! خطایی روی داد و نتوانستیم اشتراک شما را پردازش کنیم. لطفا صفحه را مجددا بارگذاری کنید و دوباره تلاش کنید.


مریل اولین نویسنده کتابسن (152830) دینکینش-سلام توسط نظریه جزر و مد سکولار-BYORP محدود شده است“، منتشر شده در نجوم و اخترفیزیک.

مریل، متخصص دینامیک که بخشی از ناسا بود ماموریت دوگانه تغییر جهت سیارک (DART).، زمانی که فضاپیمای لوسی در 1 نوامبر 2023 از کنار دینکینش عبور کرد و به طور غیرمنتظره ای Selam را پیدا کرد، از نزدیک تماشا کرد. مریل گفت که دومی “یک جسم بسیار منحصر به فرد و پیچیده” است – یک به اصطلاح “دودویی تماسی”، متشکل از دو لوب که اساساً انبوهی از زباله هستند که به هم چسبیده اند و اولین مورد از نوع خود که بر فراز دیگری می چرخد. سیارک

به گفته محققان، سیارک های دوتایی اجرام پیچیده و جذاب دینامیکی هستند که درگیر چیزی شبیه به طناب کشی هستند. جاذبه ای که بر روی اجسام اثر می گذارد باعث تورم فیزیکی آنها می شود و باعث ایجاد جزر و مد می شود که به آرامی انرژی سیستم را کاهش می دهد. در همین حال، تابش خورشیدی نیز انرژی سیستم دوتایی را با اثری به نام اثر دوتایی Yarkowski-O’Keefe-Radziewski-Padak (BYORP) تغییر می دهد. در نهایت، سیستم به تعادلی خواهد رسید که در آن جزر و مد و BYORP به یک اندازه قوی هستند – یک بن بست طناب کشی.

با فرض اینکه این نیروها در تعادل هستند، و با ترکیب داده های سیارکی که توسط ماموریت لوسی به اشتراک گذاشته شده است، محققان محاسبه کردند که چه مدت طول می کشد تا سلم به وضعیت فعلی خود پس از تشکیل از مواد سطحی پرتاب شده از دینکینش که به سرعت در حال چرخش است، برسد. در طول مسیر، تیم گفت که معادلات موجود را که فرض می‌کردند هر دو جسم به یک اندازه چگال هستند و جرم جسم ثانویه را نادیده می‌گرفت، بهبود بخشید. با انجام تقریباً 1 میلیون محاسبه با پارامترهای مختلف، نتایج میانگین سنی Selam را 3 میلیون سال به دست آورد که محتمل ترین نتیجه آن 2 میلیون سال است.

محققان امیدوارند روش جدید پیری خود را در سایر سیستم‌های دوتایی که در آن دینامیک به خوبی مشخص می‌شود، حتی بدون پروازهای نزدیک، اعمال کنند.

این روش که همزمان با شمارش دهانه‌ها استفاده می‌شود، می‌تواند به محدود کردن بهتر سن سیستم کمک کند. الکسیا کوباس، دانشجوی دکتری نجوم و علوم فضایی و یکی از نویسندگان مقاله. اگر از دو روش استفاده کنیم و آنها با یکدیگر موافق باشند، می‌توانیم مطمئن‌تر باشیم که به سن معناداری می‌رسیم که وضعیت فعلی سیستم را توصیف می‌کند.»

تصویر: ناسا


اگر محتوایی را که ایجاد می‌کنیم دوست دارید و می‌خواهید از ما حمایت کنید، لطفاً یک حامی حامی شوید! با پیوستن به انجمن ما، به مزایای انحصاری مانند دسترسی زودهنگام به آخرین محتوای ما، به‌روزرسانی‌های پشت صحنه، و امکان ارسال سؤالات و پیشنهاد موضوعاتی برای پوشش ما دسترسی خواهید داشت. حمایت شما به ما امکان می دهد به تولید محتوای باکیفیت ادامه دهیم و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنیم.

امروز در Patreon به ما بپیوندید و بیایید با هم کار کنیم تا محتوای شگفت انگیزتری ایجاد کنیم! https://www.patreon.com/ScientificInquirer


سونامی دریاچه تهدید قابل توجهی در آب و هوای گرم است

نام ها ممکن است آشنا نباشند – Cowee Creek، Brabazon Range، Upper Pederson Lagoon – اما…

مطالعه: علائم طولانی مدت کووید در کودکان بسته به سن متفاوت است

علائم مرتبط با کووید طولانی در کودکان بسته به…




Source link

پیمایش به بالا